Sala de premsa

edebé aposta per la metodologia de l'aprenentatge Servei amb els Premis ApS

03 de maig de 2018.

L'aprenentatge servei és una metodologia que motiva i empodera els alumnes a aprendre i obre lescola a la societat. Més de 300.000 alumnes, segons dades de la Xarxa Espanyola d'Aprenentatge Servei, realitzen un projecte ApS, i l'èxit que acompanya aquesta idea l'ha convertit en un autèntic tsunami, amb uns índexs de creixement espectaculars, amb implicació a totes les comunitats autònomes ia unes xifres de impacte educatiu i social quantificable.

l'editorial Edebé lidera el mercat espanyol a l'aplicació de l'Aps als seus materials educatius, ja que aquesta metodologia forma part del seu projecte editorial. En molts dels continguts educatius s'inclouen exemples de com aplicar a la vida real els coneixements que s'estan explicant en aquestes pàgines. I s'incentiva els estudiants a posar en marxa aquestes idees, per aprendre a través de la posada en pràctica de la teoria.

El director d'institucions educatives de Edebé, José Antonio Celada, explica: “L'Aprenentatge Servei forma part del nostre projecte pedagògic des del començament. És la nostra raó de ser. La formació en valors és la nostra essència com a editorial. Volem formar ciutadans competents, però no només competents sinó també amb una sòlida formació en valors. Formar docents en aquesta metodologia és un dels projectes que volem oferir a les escoles”.

Per conèixer les millors iniciatives dels centres educatius, des de l'any 2015, el grupo edebé impulsa juntament amb la Xarxa d'Aps i la Fundació Educ, els Premis Aprenentatge Servei per a les etapes dEducació Infantil i Primària, Secundària i Batxillerat i Centres de Formació Professional.

La participació al premi ha anat en augment any rere any. Al llarg de les 3 convocatòries s'han presentat més de 500 projectes procedents de tot Espanya, tant de centres públics com concertats. A l'última, el 2017, es van presentar 244 projectes, fet que va suposar un 40% més de participació respecte al 2016.

Bases Premi ApS: http://aprendizajeservicio.com/

Vídeo resum premis